DF: Den yderste venstrefløj infiltrerer skoledebatten

Søndag 21. december 2014 kl: 14:46

Frank Nørgaard, byrådsmedlem (DF), er ikke i tvivl: Den yderste venstrefløj afsporer skoledebatten.
Frank Nørgaard, byrådsmedlem (DF), er ikke i tvivl: Den yderste venstrefløj afsporer skoledebatten.

DF: Den yderste venstrefløj infiltrerer skoledebatten
Retorikken er afsporet, mener DF's Frank Nørgaard og henviser til, at venstrefløjen bringer Taleban og mafiaen ind i skoledebatten.
INTERVIEW Frank Nørgaard, gruppeformand for Dansk Folkepartis byrådsgruppe i Randers, tager i et interview med RANDERSiDAG bladet fra munden om kritikerne af forslaget til skolestruktur.

Frank Nørgaard mener, at det er den yderste venstrefløj, som står for kritikken, men kun fordi de har en helt anden dagsorden end kritik af skolestrukturen.

"Hovedparten af kritikerne på f.eks. Facebook, hvor der er livlig debat, er personer, som ikke har den fjerneste berøring med folkeskolen, men er fremtrædende på den yderste venstrefløj«," påpeger Frank Nørgaard.

"At det er den absolutte venstrefløj, som står bag, blev helt tydelig, da modstanderne hentede ekstremisten Rune Engelbrecht Larsen til Randers. Det var ham, som i tidsskriftet ”Faklen” skrev artiklen ”Sådan anskaffer du dig en pistol”, hvor han forudså, at såfremt den politik, som højrefløjen førte mod indvandrere, eskalerede, så måtte trængte indvandrere eventuelt ”overveje et fremtidigt selvforsvar.”

Politisk plat på debatten
"Til skoledemonstrationen den 1. september blev en nyvalgt folketingskandidat for Enhedslisten, Rasmus Vestergaard Madsen hentet til Randers for at tale. Hvorfor er der ingen talere fra Radikale Venstre, SF eller Konservative," spørger Frank Nørgaard og giver selv svaret:

"Det er selvfølgelig fordi Enhedslisten og Beboerlisten og Velfærdslisten, har valgt at slå politisk plat på denne her skoledebat."

Frank Nørgaard fortæller, at han har stor respekt for langt de fleste modstandere. Heriblandt også forældrene fra Gjerlev-Enslev Skole.

"Alle steder er der arbejdet meget seriøst med høringssvarene, hvor vi er blevet præsenteret for gode og vægtige argumenter," siger Frank Nørgaard.

"Derfor er det ærgerligt, at den yderste venstrefløj hele tiden forsøger at ødelægge debatten, ved f.eks. at sammenligne politiske modstandere med Taliban, mafiaen m.fl. og opfordre til at benytte udemokratiske metoder ved f.eks. at spærre vejen til byrådssalen eller bringe byrådsmedlemmernes familier og arbejdsforhold ind i sagen," tilføjer Frank Nørgaard.

Lovlig indsamling?
Samtidig peger Frank Nørgaard på, at der via Facebook er igangsat en pengeindsamling til ”Forældre mod ny Skolestruktur” og sætter i den forbindelse spørgsmålstegn ved, om den indsamling overhovedet er lovlig.

Gruppeformanden understreger, at det er på høje tid, at afsløre disse venstrefløjsaktivister og deres skjulte motiver.

Er det ikke legitimt at involvere sig i skoledebatten, uden selv at have relation til skolerne?

"Jo, bestemt. Det, jeg efterlyser, er bare, at venstrefløjsaktivisterne er ærlige omkring deres motiver, de gemmer sig bag et røgslør af floskler om demokrati, ytringsfrihed og tolerance – tre vigtige ting som bestemt ikke ligger ligefor, når man læser eller hører venstrefløjsaktivisternes propaganda i diverse medier," svarer Frank Nørgaard.

R og K spændt for venstrefløjens vogn
"Det er bemærkelsesværdigt, at både Radikale Venstre og Konservative lader sig spænde for den yderste venstrefløjs vogn," slutter Frank Nørgaard.

Tekst og foto: Egon Thomsen/RANDERSiDAG

* Giv RANDERSiDAG en 'synes godt om' på Facebook.


© Copyright 2024 Byen.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Del på Facebook   Print siden   Send denne side til en ven  

Flere nyheder i denne sektion:

- 3 gode grunde til at investere i aktier i dag
- Sådan laver du et overskueligt budget
- Sådan får du mere overskud i en travl hverdag
- Dette verdenskendte dykkerur har royal blåstempling
- Læs til maskinmester og bliv en del af fremtidens grønne løsninger
- Oplever du problemer med din Macbook?
- Disse gaver falder altid i god jord
- Sådan kan hele familien få motion
- Sæt skub i træningen med dit eget træningsrum
- Sådan får du professionel hjælp til din fundraising
- Få gode idéer til den næste gave til din kæreste
- Forkæl dig selv i hverdagen og få mere overskud

Kommentarer til artiklen:
Patent på sandheden??
Nogle mennesker er gevaldigt trætte af at DF har taget patent på danskheden.
Man kan næsten sige at DF i Randers nu også forsøger at taget patent på sandheden og forsøger at negligere, mistænkeliggøre og nedgøre alle andre der måtte være uenige med DFs udlægning og vrangbillede af sandheden.
En taktik der er set i meget totalitære og uskønne partidannelser, der tidligere har vist at have fatale følger, og en taktik der må advares imod i et demokrati.

Jeg for min del er dybt skuffet over Frank Nørgårds indlæg, som kommer netop nu hvor DF skal vise sig som et voksent og udviklet parti man kan vise tillid, og ikke bare den samling landsbytosser mange har påstået det var en samling af.
Man kan forstå af Nørgårds indlæg at selv megen topstyring i DF ikke har formået at luge selv de største idioter ud og at de har frit spillerum til deres udfoldelser.
Men måske er det bedst for alle at der er samling på landsbytosserne et sted??

Flemming Scheel Andersen
Højtoftevej 16
Gjerlev J.
29-12-2014 21:54:24

Frank Nørgaard
Hvad mener du om skolestrukturen Frank Nørgaard?? Og hvad mener Borgmesteren og Nyhuus mon??
Det eneste der kommer fra Jer er udenomssnak og beskyldninger mod borgere der kæmper for VORES- og vores børns fremtid. I klynker fordi folk ikke er enige i Jeres magtdemonstration. I klynker endda rigtig meget. Er det ikke Jer der har valgt og gå ind i politik??
Kunne I evt stille op til noget konkret snak om det strukturforslag I nu vil vedtage uden nogen form for høring fra borgerne?? Ja høringsrunde....men igen bare et spil for galleriet. Ikke for at lytte.
I nægter gang på gang og svare på borgernes spørgsmål, men skyde efter os på Facebook og i aviser, det mestrer i til UG. Stil dog op til offentlig diskussion. Eller TØR i ikke. Er I bange. Er I bare nogle lille drenge, uden mod og selverkendelse, der ikke tør erkende Jeres egne massive fejl? Fejl der ødelægger mange børn og familiers liv. Er det det i vil huskes for?
Borgerne kæmper en kamp for Deres børn. Gid I kunne gøre det samme. Men magt er åbenbart vigtigere end børn og vores fælles fremtid.
Kommenter gerne på den Frank Nørgaard, Borgmester og eksborgmester. HVIS I TØR stå frem.
Henrik Laursen
Munkebovej
Gjerlev
29-12-2014 16:10:12

Nonsens af værste skuffe
Kære Hr Frank Nørgaard
jeg er "højre fløjs vælger", og jeg er end ikke vred- nej jeg er skuffet over dig og de andre "landsby" politikere der har stået på vælgermøderne og sagt i ville kæmpe for at holde vores skoler åbne, kæmpe for landsby udviklingen på landet- se eksempelvis dit og en af dine ærede kollegaers svar på spørgsmål nr 6 og tilhørende svar.

http://www.dr.dk/nyheder/politik/kv13/kommuner/randers/kandidater/frank-noergaard/134se

din ærede kollega fra venstre Hr Chrestian Boldsen, lokal kandidat her i Havndal, se spørgsmål og svar nr. 6:

http://www.dr.dk/nyheder/politik/kv13/kommuner/randers/kandidater/christian-boldsen/5465

I ligger som i har redt !! Vælgere er sådan, at uanset hvor forskelligt vores politiske standpunkt måtte være- er her noget som vi er meget enige om, vi vil have vores skoler og samfund som de er- vi ønsker udvikling ikke afvikling.

At det primært er venstrefløjens folk der har fået eksponeringstid skyldes måske at DU OG ANDRE HAR SVIGTET JERES LØFTER OG VÆLGERE!?

Jeg støtter dem som kæmper for at bevare vores landsby skoler- og udvikle vores samfund om de er venstrefløjs medlemmer eller ej er underordnet for mig- bare de er enige med mig om at skolerne skal bestå, og respektere jeg sætter mit kryds ved dem fra højrefløjen, som vælger at gå imod det skolestruktur forslag du agter at stemme igennem.

En sidste ting- , jeg vil gerne se den agtværdige Hr. Søren Krarups reaktion hvis han fik bud på at han ikke offentligt måtte kæmpe for sine sognebørn og de gode ting som gør at sognet og egnen udvikler sig. Mit bud er du ville få en belæring af format om at præstestanden er forpligtet til at sikre udviklingen i pastoraterne.

Jeg er stolt af min præst omend vi måske ikke deler de samme politiske holdninger til alt- så du burde sende hende tak for at gøre sin præstegerning godt, trods politisk uenighed.

Vil opfattes som en ærlig og troværdig mand- vil jeg anbefale dig et kurs skifte- også af hensyn til dine vælgere, det er ikke for sent.!

Med venlig hilsen, Sergej Pedersen
Sergej P. S. Pedersen
Østerbro 36
8970 Havndal
29-12-2014 16:09:01

Har I læst dem?
Frank:nu bliver jeg faktisk for alvor bekymret for hvorvidt vores høringssvar er blevet læst af dig, dine partifæller og alle andre du er enige med i dette magtvanvid.
Du siger i artiklen, at I har modtaget gode vægtige argumenter i høringssvarene. Har I nu også læst dem?
Jeg har læst samtlige og stiller derfor spørgsmål ved om I nu HAR læst dem.
Jeg ved nogle af dem giver flere bud på alternative løsninger - fremfor jeres bizarre uholdbare løsning. Endda hvor mulighederne for besparelser er mere virkelighedsnære end det makværk I har betalt alt for mange penge for, ift. Hvad det er værd.
Dette handler ikke om partifarve, højre eller venstre - gad vide om du kender forskel 😊.
Dette handler om, at mange af os borgere føler os snydt, til grin og ikke mindst sat kort, af en flok magtindehavere, som er ligeglad med alt og alle.
Jeg har set det før: nogle ønsker magten så brændende, at de er ligeglad med de tab der er undervejs.
Kort sagt; der er bare nogle mennesker, der ikke er skabt til magt, da det stiger dem til hovedet og får dem til at glemme alt om moral, etik og menneskelige egenskaber.
Kort sagt; får dem til at glemme hvor de fik magten i første omgang.
Øv at det skulle ske i Randers kommune....
Vågn op, stå ved at DU og dine "venner" har taget fejl....
T
Frederiksbergvej
Gjerlev
29-12-2014 15:06:04

Når valgløfterne ikke holder!
Kære Hr. Frank Nørgaard.
Hvad gør man dog ikke for at snakke udenom?

Kan du da slet ikke huske dine egne valgløfter?
Ellers kan du lige gense dem her
http://www.dr.dk/nyheder/politik/kv13/kommuner/randers/kandidater/frank-noergaard/134se
Se under spørgsmål 6 m.v.

Du og mange andre med lignende brudte valgløfter burde skamme jer....hvis i dog har skam i livet og lade være med at skylde det over på venstrefløjen. Vil er faktisk borgere fra alle lag og politisk observans, der virklig syntes det her er for meget og igen hold har i virkeligheden.

Kom dog til fornuft!
Henrik Borg
Borger med barn i
Havndal
23-12-2014 00:21:32

Lad være med at drikke af natpotten
Frank, husk når du kommer fra julefrokost, så skal du fylde natpotten - ikke tømme den.

Jeg husker 5-banden fra Kina - i Randers har vi 24 + banden. En skam at offentlig afstraffelse er af skaffet. Ellers var jeg klar med både æg og maling og en 18-halet kat.
Bom
Kastr
Randers
22-12-2014 16:23:07

Frank Nørgaard
Det er så pinligt tydeligt at du ikke har nogen som helst fornemmelse med os, borgere, forældre, vælgere, for så havde du ikke fremført den vanvittige konspirationsteori. Men nu har du jo også, sammen med dine forligsvenner, fejt gemt jer for os siden starten. Selv har jeg før hen stemt V. Det er der så heldigvis nogle bedre alternativer til uden for forligskredsen.
Med venlig hilsen

En forælder fra Gjerlev-Enslev skole.

(uden medlemskab af politisk parti eller organisation)
M. Amstrup
krogagervej
8983
22-12-2014 08:30:39

Udenomssnak
Endnu et forsøg til udenomssnak fra et af de tre skolelukningspartier.
Jeg er en af de læserbrevs- og facebook-aktive forældre imod skolestrukturforslaget. Har altid stemt socialdemokratisk, men nu er det slut.
Sonja Björg Gudnadottir
Nordostvej 34
Randers
21-12-2014 20:43:14

Frank Nørgård taler (igen) af uvidenhed
Hvis I fra den yderste højrefløj havde bevæget jer til Rådhustorvet og Laksetorvet for at høre, hvad borgerne i byen havde at sige til jeres skoleafviklingsplaner, ville i ved selvsyn havde kunnet konstatere, at der var tre talere ved den første demonstration: Mogens Nyholm fra Radikale Venstre, Kasper Fuhr Christensen fra Velfærdslisten samt undertegnede fra Beboerlisten. Alle tre indbudt som talere var inviteret af arrangørerne til denne første demonstration, fordi de repræsenterede de eneste daværende modstanderlister, der dengang var i byrådet. Ud over de tre talte kun arrangørerne. Også her lader I uvidenheden styre jeres argumentation.Frank
Kim Kristensen
Niels Ebbesensgade 9
Randers
21-12-2014 20:35:11

Nu stopper festen Frank
Kære Frank Nørgård. Hvad bilder du dig egentlig ind at sige, at denne modstand kommer fra den yderste venstrefløj - NEJ FRANK DEN KOMMER FRA BORGERNE I RANDERS OG DET PÅ TVÆRS AF POLITISKE SKEL. Alle os modstandere er enige på tværs af politisk overbevisning om, at dette forslag vil smadre vores Folkeskole i atomer. Frank vi kæmper for en sag der er så meget vigtigere end om man stemmer Enhedslisten eller Venstre. Vi kæmper for vores BØRN. Vi er deres advokater og vi kæmper til det sidste - stol trygt på det.
Rasmus Gangsted-Rasmussen
Kallehavevej
8940 Randers SV
21-12-2014 20:14:58

Så forstå det dog, det handler ikke om partier...
Vi er helt alminde mennesker med børn i skolen. Jeg er et selvstændigt tænkende menneske, som tager ansvar på mine børns vegne, du ved, dem I ikke vil høre på, dem I vil flytte i skoler i kaos, de næste par år (som Bugge selv har sagt) og dem hvis by i vil lukke. Jeg STEMTE på jer, men bare rolig den fejl begår jeg ikke igen!!! Der er 3 partier i Randers byråd, som ikke vil debattere eller høre på deres vælgere, der ikke vil forklare sammenhængen i en rapport (hvilket jeg godt kan forstå, for det kan I IKKE) og som enevældigt vil bruge deres magt på noget de ikke vil stå på mål for.
DF, V og S I svigter jeres vælgere og alle Randers Kommunes borgere. Da I sagde ja til posten i byrådet, glemte I da alt om samvittighed, etik, ansvar, økonomisk sans, medmenneskelighed og evnen til at lytte??? SKAM JER, det I er ved at gøre, kan ikke gøres om og en undskyldning er ikke nok, når skaden er sket.
Suzan Bjering
Rosenvej 3
8983 Gjerlev
21-12-2014 19:21:53

Jamen, jamen, jamen!!!
Her tager du grueligt fejl, Frank Nørgaard.
Denne modstand mod ny skolestruktur, har absolut ingen politisk farve!.
Det er forældre og borgere i Randers kommune der gør modstand mod jeres vanvid.
Forstå det dog Frank Nørgaard...,Vi gør modstand....For børnenes skyld. Det gør mig rigtig utryg og ked af det....at du slet slet ikke har forstået budskabet
Lone Klitgaard
Lindegårdsvej 47
8981 Spentrup
21-12-2014 17:38:35

Føj!!
Rigtig godt skrevet Thomas Winther. Det er da utroligt som de politikere forsøger at krybe udenom!! Virkelig usmageligt. Først Omann med "personforfølgelse", og nu Nørgaard, der i den grad forsøger at binde folk en historie på ærmet. Fy for pokker.
Dorte
Absalonsvej
Randers
21-12-2014 17:24:43

Nyt røgslør hjælper ikke på klarheden
Det hjælper ikke spor på klarheden i skolestrukturdebatten, at DF's Frank Nørgaard påstår, den yderste venstrefløj kører med debatten.
Det er stadig forældregrupperne, der har leveret argumenter på stribe, og byrådsflertallet, der har nægtet at gå ind i en åben debat - eller talt udenom, som nu med det sidste indlæg fra Frank Nørgaard. Det er rent røgslør.
Med Venlig hilsen
Bodil Hindsholm Hansen,
Medlem af RV og tidl. formand for RV i Mariagerkredsen
Bodil Hindsholm Hansen
Udbynedervej 16, Udbyneder
8970 Havndal
21-12-2014 16:39:57

Kære Frank
Din artikel viser desværre hvor langt i er fra virkeligheden. Det er måske endda grunden til at jeres skolestrukturforslag har fået sin gang på jorden.

Et forslag som er fuldstændig hen i vejret, med en syg undskyldning om at det skulle være for børnenes skyld og for at hæve kvaliteten for vores børn. Intet kunne være mere forkert, det ved du, det ved Henning Jensen Nyhuus og det ved Claus Omann Jensen!

Forældre mod ny skolestruktur har en formand, det er mig. Jeg er 40 år gammel, selvstændig erhvervsdrivende. Ved de sidste valg både til folketingen og kommunalvalg, stemte jeg socialdemokratiet.
I mine unge år hvor jeg nok var lidt mere naiv stemte jeg på Venstre eller Konservativ, men jeg kunne ikke tolerer en politik der var hængt op på Dansk Folkeparti!
Ja- forældre mod nu skolestruktur har nogle få politiske aktive medlemmer og deres medlemskab ville jeg ikke være for uden, de er engageret og meget loyale over for opgaven ”at vælte det læs lort” i er ved at søsætte.

Forældre mod ny skolestruktur er en forsamling der tæller flere selvstændige erhvervsdrivende, offentligt ansatte inden for flere fagområder, og bare ganske almindelig mennesker. Vores væsentligste styrke er at vi er meget bredt politisk repræsenteret og kommer både fra by og land i Randers Kommune.
Vi har det fælles mål, at ingen af os kan bakke op om skolestruktur planen på nogen som helst måde. Planen er et makværk som på ingen måde gavner vores børn.

Havde kommunalbestyrelsen, fungeret som en almindelig bestyrelse, kunne i se frem til et blive stævnet for at bringe virksomheden i fare. Desværre fungere det jo ikke sådan, i har muligheden for at gemme jer bag jeres egne tåbeligheder under undskyldning om at i troede at embedsmændene havde ret.

Forældre mod ny skole struktur vil bruge alle lovlige midler på, at minde jeres aktionærer (vælgerne) om hvilke alvorlig svigt i begår mod kommunens folkeskoler, et svigt jeg vil have jer stillet til ansvar for.!

Intet kunne være mere forkert end at kalde mig en Venstrefløjsaktivist. Jeg er i øvrigt Veteran, jeg har brugt en go tid af mit liv på at forsvare det danske demokrati i verdens brændpunkter, men det er ikke det demokrati som du Frank, Henning og Claus gør brug af, i har misforstået det demokratiske koncept, og jeg ønsker ikke at se jer og jeres partimedlemmer i vores byråd…!

Thomas Winther
Formand for forældre mod ny Skolestruktur
Thomas Winther
Christiansborgvej 23
8930 Randers Nø
21-12-2014 16:35:12

Frank Nørgaard taler uden om
Kære Frank. Jeg er tidligere Venstre-vælger og bestemt borgerlig stemme. Jeg er også totalt imod den udemokratiske proces, som du er en del af og understøtter. Jeg tror, jeg i øvrigt kan sige præcis det samme om utrolig mange mennesker i vort område.
At forsøge at dreje debatten der hen, at det er venstrefløjs aktivister, som står bag kritikken af skolestrukturen er kun din måde at tale udenom.
Du fik Asferg Skole fredet for at skrive under på aftalen og se den anden vej. Nu har du så presset et vindmøllestop igennem for at få "betaling" en gang til.
Med hensyn til demokrati må man jo sige, at det ligger heller ikke ligefor, når talen falder på Dansk Folkeparti. Demokrati er noget man tager frem, når man synes, man har råd til det. Det synes i hvert fald at være tilfældet i DF og deres "moderparti" Venstre.


Asger Brorsen
Kløvervænget
Havndal
21-12-2014 16:32:03

Jeg er næstformand i den nævnte bestyrelse...
og er ikke i berøring i nogle af de partier du taler om Frank Nørgaard- jeg er imod jeres forslag fordi vi som forældre og børn kun kan se at det kommer til, at skade vores børn!

Du skal finde dine " spøgelser "et andet sted!

Ud over det har du et forklaringsproblem , Asferg skole er en af dermed færrest elever, men er den dyreste i kommunen, altså pris pr. Elev, hvorfor kommer den overhovedet ikke i spil....?!
Nathali Degn
møllestensvej 11
randers
21-12-2014 16:14:13

Så hvorfor
Hvordan var det til borgermøderne, i havde chancen for at tiltage i debatten, men blev fornærmet og gik, da i skulle snakke med borgerne. Nu er der planlagt et debat-program på TV2, men i nægter at tiltage?

Kom da ud og fortal, hvordan i vil spare penge, der hvor alle andre har fejlet og hvordan man kan stoppe flere børn i klasserne uden at det er en forringelse og hvordan man kan sætte en plan i værk, uden at man har styr på de rammer børnene skal gå i de næste to-tre år.
Michael K Nielsen
Århusvej 24
Randers SV
21-12-2014 15:47:47


Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Adresse:
 
By:
 
Indtast bogstaverne: ÆØÅ   - dette er for at undgå spam.
Nyhedsbrev
E-mail:

Tilmeld
Frameld
Dagens vise ord