Set fra min altan

Søndag 25. januar 2015 kl: 19:36

Set fra min altan
Morten Grosbøl, Randers - medlem af Randers Byråd for Dansk Folkeparti.
LÆSERBREV Af Morten Grosbøl, Randers - medlem af Randers Byråd for Dansk Folkeparti.

Nogle visioner.

Efter hver eneste kommunalvalg ser vi grelle eksempler på konstitueringer, der ikke holder. Det skyldes først og fremmest personlige ambitioner. Det er en svinestreg mod vælgerne, som har sat deres kryds ved et bestemt parti eller person under bestemte forudsætninger.

De ansvarlige partier, der ønsker at samarbejde for Randers og det vil for øjeblikket sige V, S og DF, burde allerede nu indgå en bindende aftale om hvorledes, næste konstituering bør afvikles.

Det vanskeligste punkt i konstitueringen er uden tvivl valget af borgmester. Jeg kunne forestille mig, at man på forhånd, giver hinanden håndslag på, at det største parti udpeger borgmesteren, og at vi derefter sætter os og bliver enige om en politisk aftale og derfra går frem efter de normale fordelingsregler.

Lad dem, der stiller op, erklære, at de vil respektere den indgåede aftale, så borgerne kan se, hvem der er villige til at følge spillets regler.

På bagrund af det gode og tillidsfulde samarbejde, der er mellem Venstre, Socialdemokraterne og Dansk Folkeparti, burde vi allerede nu sætte os sammen og gøre noget ved den utålelige situation, der er i byrådet.

Kasper Fuhr og Bjarne Overmark har på et offentligt møde opfordret til fysisk blokade af byrådskollegerne og de har forsøgt at få kommunaldirektøren, børn- og skoledirektøren og skolechefen fjernet.

Endvidere har de, i øvrigt ivrigt sekunderet af Mogens Nyholm og i nogen grad Daniel Madié, brugt et sprog, der ikke er værdigt for byrådsmedlemmer:

Svagpissere, stanken af løgne, uhæderlige, sammenligning med Taliban og værre er blevet flittigt benyttet. De benytter også enhver lejlighed til at nedgøre Randers Kommune i medierne.

Selv om de offentligt går ind for demokratiet, har de ikke tænkt sig at indrette sig efter forholdene - forhandle med flertallet og få det bedst mulige ud af det.

Sagen er jo den, at listernes liv afhænger af at betjene den del af befolkningen, som tror på deres løfter og ikke forstår, at man ikke kan bruge penge, man ikke har. Da listerne godt kender den økonomiske situation og alligevel ikke på noget tidspunkt havde tænkt sig at indfri deres løfter, kan de roligt love guld og grønne skove.

Ved at lade modstanderne af et samarbejdende byråd have formandsposter og viceborgmestertitler giver vi dem dels et økonomisk tilskud til deres undergravende virksomhed og dels giver vi offentligheden et forkert billede af deres kompetence og indflydelse. De bør fjernes.

Vi bør for Randers Kommunes borgeres skyld sætte os sammen og lave en ny konstitution.

* Giv RANDERSiDAG en 'synes godt om' på Facebook.


© Copyright 2024 Byen.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Del på Facebook   Print siden   Send denne side til en ven  

Flere nyheder i denne sektion:

- Hvem passer på os og vores børn?
- Debatmøde var et lyttemøde
- Jeg forstår ikke den socialdemokratiske logik
- Hvad var det dog, der skete?
- Luk moskeerne!
- Så fik sagen den drejning vi frygtede
- Vores børn fortjener mere end tomme ord
- Danmark er danskernes land
- Besparelser rammer folkeskolebørnene
- Socialdemokratisk plattenslageri om pension
- Problematik til hjørne
- Tanker om det politiske klima

Kommentarer til artiklen:
Børnehave
Det lyder til at det er en børnehave uden leder der kan irettesætte byrådet og sætte personer uden døre flertallet bestemmer
T.nielsen
Mølleparken 27
Øster snede
26-01-2016 08:37:48

DF vil smide Overmark på porten
Kære Morten Grosbøl.

Jeg troede efter møde med Pia Kærsgaard, at partiet var klogere!. Det kan være det "lokalt"??

Smide Bjarne Overmark "på porten"?
Hvor "kloge" er flertallet for skolestrukturen!

Hvad koster omlægning af busser???????

M
S
Randers
29-01-2015 16:04:34

Reaktion fra Morten Grosbøl på kommentarer efterlyses.
På randersidags FB-side har der under læserbrevet på nuværende tidspunkt været 22 kommentarer, heraf nogle fra Morten Grosbøl. På FB-siden har jeg efterlyst hans kommentarer til debatten på denne side: "Hej Morten Grosbøl. På Randeridag er der mange debatkommentarer. Skylder du ikke læserne at kommentere på dem? Når man har startet en debat/skrevet et læserbrev bør man deltage i debatten. Så min opfordring er: Kom nu på banen! Ellers er det svært at have respekt for dine synspunkter/dit læserbrev. Det er ikke nok at 'servicere' os, der er på FB" Jeg synes, at det er 'dårlig stil' at skrive et læserbrev og så afholde sig fra debatten og ikke kommentere på indlæggene. Indrømmet, det kræver lidt rygrad, da indlæggene ikke typisk går Mortens vej. Hvis der er bare en smule seriøsitet bag læserbrevet, så burde debattørerne have et svar. Jeg kunne godt tænke mig Mortens forklaring på brug af ordene "Stasi" og "KGB" i mailudvekslingen med Kalle Nielsen. Det må være svært for Morten at være forarget over andres sprogbrug, når Kalle man læser Kalles dokumentation. Jeg er lidt rystet
Kirsten Lorentzen
Blenstrupvej 30
Gjerlev
26-01-2015 17:14:30

Rygrad, Grosbøl, rygrad ikke.
"DF kunne ikke få sin politik igennem, fordi de kun har tre mandater".
Måske havde det hele gået din vej, hvis I tre havde sat jer sammen med "skrigelisterne ". Så havde der kun manglet fem! Måske havde Overmark ikke kaldt dig " svagp.......", og måske kunne du have fået en fortjent krammer af ham? Og det allerbedste ville have været, at du, FN og SN havde bevaret jeres troværdighed, og vi havde kunnet beholde vores skole.
Men magtfølelsen havde naturligvis manglet.
Finn Rytter Larsen
Blenstrupvej 30
Gjerlev
26-01-2015 14:30:01

Uhyrligt, Grosbøl
Det er umuligt at se fire år frem, siger du på FB.
Burde du ikke have skrevet, at det er umuligt st se bare to måneder frem? Tiden fra valget til starten på arbejdet med skolelukningsplanerne?
Hvor lang eller kort tid kan det lade sig gøre for DF at se frem? Kommer det i andre tilfælde til at dreje sig om dage, eller måske minutter?
Hvis udsigten fra en altan ikke er længere hos DF, bliver det svært at føre en holdbar politik med partiet som seriøs partner!
Jeg vil hellere debattere med dig her, hvor alle dine 98 vælgere kan følge med? FB vil "kun" være for dem, jeg er enig med!
Finn Rytter Larsen
Blenstrupvej 30
Gjerlev
26-01-2015 10:37:19

Grosbøl. Læs din egen kandidatprofil
"Det er vigtigt at undgå lukning af små folkeskoler - også selv om de er dyrere per elev.
Hvad betyder den sætning?
Hvad betyder din markering "helt enig" i den forbindelse?
Hører landsbyskoler ikke ind under "folkeskoler"?
Eller er Gjerlev-Enslev Skole ikke en LILLE landsbyskole?
Prøv at forklare, hvad du mente. Du kan se, at vi er mange, som ikke ikke forstår dig - uanset vore forskellige politiske ståsteder. Mange DF'ere (tidligere?) forstår dig heller ikke.
Din forklaring på FB til Morten Kjær Sørensen "holder ikke i byretten".
Skriv hellere, at du er blevet KLOGERE, hvis du tror, det er tilfældet!
Finn Rytter Larsen
Blenstrupvej 30
Gjerlev
26-01-2015 10:15:06

Spar pengene til valgplakater!!!!!
Morten Grosbøl, har du fået hedeslag? det er vinter , isende kold vinter, jeg kan love dig at vi er rigtig mange vælgere der har isende koldt vinterhumør på, når det gælder DF S og V, i har røvrendt en masse, forældre, lærere, og børn, med jeres magtbegær, intet har vi set eller hørt fra jer, siden i kom frem med jeres luskede skoleluknings oplæg, 14 dage efter en masse børn var startet i skolen, forældrene havde ikke en chance for at melde deres barn ind i sin fremtidige skole, nej det var sjovere, at de lige skulle et år først i en skole, og SÅ flyttes, spar jeres penge på valgflæsk, for i bliver ikke valgt, den borgmester titel er jo det rene snobberi, jeg er sq ligeglad med om det er cykel smed Lars der får den kæde, bare han er til at stole på, og varetager det han er valgt på, og borgernes ønsker og ikke sine egne, som det er nu bliver det en kommune i afvikling....
Brita Pedersen
Bøsbrovej 27B, 2
8940 Randers SV
26-01-2015 00:56:36

Brug af LEAN på indlæg og....
man har kun Kasper Fuhr og Bjarne Overmark, Mogens Nyholm og i nogen grad Daniel Madiè. Kurset kan fås på Tradium, som ganske enkelt drejer sig om at forenkle og dermed undlade unødige f.eks. ord, i dette tilfælde,usandheder og andet unødigt ævl.
EP
8970
Havndal
25-01-2015 23:21:01

Bunden må være nået
Kære Morten Grosbøl!
Med dit indlæg her rammer du bunden af skalaen. Din tekst er så fuld af fordrejninger, at den aldrig burde være sat i avisen.
Med hensyn til "et sprog der er værdigt for byrådsmedlemmer" vil jeg henvise til den artikel her i avisen, som hedder "Typisk, Asger Brorsen sviner" - den er skrevet af Leif Gade - byrådsmedlem og gruppeformand for S. Den blev i øvrigt sekunderet af Jane Wind (S) og Arne Erikslev (V).
Måske du skulle tage en snak med dine gode venner i Byrådet om tonen.

Asger Brorsen
Kløvervænget
Havndal
25-01-2015 23:13:44

Det er en svinestreg ikke at holde et valgløfte
Grosbøl, du skriver: "Det er en svinestreg mod vælgerne, som har sat deres kryds ved et bestemt parti eller person under bestemte forudsætninger." JA, DU HAR RET. Jeg havde aldrig forestillet mig, at jeg skulle være enig med dig. Ja, det er nemlig en svinestreg, at DF nedlægger skoler på landet. I har narret de vælgere, der stemte på jer under "bestemte forudsætninger" om ikke at lukke skoler på landet. At dit borgmesterparti heller ikke holdt løftet om ikke at lukke skoler på landet, gør jo bare problemet endnu større, når forudsætningerne ikke blev efterlevet. Dine usaglige udfald mod navngivne byrådspolitikere vil jeg undlade at kommentere på. Selv om jeg har stået og spejdet på begge altaner i mit gamle hus, så er det ikke lykkedes mig at få øje på de lidet positive beskrivelser, du har af nogle af dine byrådspolitikere. Din lovprisning af byrådsmedlemmerne i DF, S og V er heller blæst med vinden helt ud på mine landlige altaner. Næste gang, du kommer ud på din altan, burde du nok overveje, om du ikke skulle skrive noget om jeres egen politik. Jeg tror, at vælgerne hellere vil læse noget om dit partis politik i byrådet end om, hvor skidt det står til med andre partier/lister.

Kirsten Lorentzen
Blenstrupvej 30
Gjerlev
25-01-2015 22:47:05

Og set fra MIN altan....
……har du fuldstændig ret i at I tre partier allerede nu bør indgå bindende aftaler, ikke om næste konstituering – for den tror jeg ikke I får så meget indflydelse på, men om hvordan I vil arbejde på at leve op til jeres vælgeres forventninger, og på at holde hvad I lover.

Du forestiller dig at man allerede nu giver håndslag på at det største parti vælger borgmesteren, jeg tror ikke du skal satse på, at de for øjeblikket landspolitiske målinger vil afspejle sig i det næste byråd i Randers Kommune, hvis det var dine forhåbninger.
Du skriver at I allerede nu bør sætte jer sammen og gøre noget ved den utålelige situation der er i Byrådet, I kan jo begynde med at træde tilbage, så er jeg sikker på at situationen bliver meget mere tålelig!

Kasper Fuhr, Bjarne Overmark (du glemte Jens Kristian Laursen) ivrigt sekunderet af Mogens Nyholm og Daniel Madié har stået på mål for os frustrerede forældre, de har talt vores sag, de har hørt på os, de har talt med os – ikke til os. De har læst vores og mails – og svaret. De har været vores mulighed for at få en stemme inden for dørene, uagtet at vi måske havde stemt på jer! I vil jo ikke høre på os, eller tale med os. Vi er skrigende måger og betonkommunister, alle som en – men jeg kan sige dig, at jeg har fået et andet syn på måger!
Sagen er, at ikke kun listernes liv men så sandelig også jeres, afhænger af den del af befolkningen der tror på jeres løfter, og den flok er blevet markant mindre de sidste 5 måneder.

Det er meget muligt at den økonomiske situation gør, at der skulle ske noget på skoleområdet, det skal jeg ikke gøre mig klog på. Men listerne har jo ikke fået et ben til jorden, i forhold til om de vil indfri deres løfter, tvivlen må komme dem til gode – For jeres vedkomne, er der ingen tvivl, I har jo bevist at I ikke indfrier jeres.

Hvor er det godt, at de med formandsposter og viceborgmestertitler har mulighed for at holde jer i en kortere snor, end hvis I fik lov at løbe linen ud –lige i denne situation, er det bare en skam at pighalsbånd er ulovlige!

I har givet offentligheden et forkert billede af jeres kompetencer. I bør fjernes.

I bør for Randers Kommunes borgeres skyld sætte jer sammen og lave et ny byråd.

Dorthe Selling Madsen
Storegade 9
Randers C
25-01-2015 22:34:03

Set fra min indbakke,
så er Morten Grosbøl et af de mest ubehagelige og uhæderlige byrådsmedlemmer, der sidder i denne periode.

Jeg har flere gange orienteret byrådet om forskellige ting, og Morten Grosbøl svarer simpelthen så ubehageligt og omgås sandheden så lemfældigt, at jeg ikke fatter hvordan nogen kan have stemt på ham.

Et eksempel fra min indbakke, med resten af DF-byrådsmedlemmerne som stiltiende backing-band:
"Fra: Morten Grosbøl <Morten.Grosbol@randers.dk>
Dato: 15. januar 2015 kl. 17.40
Emne: Re: Læg dog en lydfil ud!
Til: Kalle Nielsen <kallenielsen.dk@gmail.com>
Cc: Frank Nørgaard <Frank.Norgaard@randers.dk>, "Susanne Nielsen (Byrådet)" <Susanne.Nielsen1@randers.dk>
Søde Kalle!
Når du opfordrer folk til at boykotte byrådsmedlemmers familier og prøver at få folk til at ødelægge byrådsmedlemmers forhold på arbejdspladsen, så er du ikke noget af det du selv tror (og skriver) her. Så er du medlem af KGB eller Stasi, der prøver at ødelægge tilværelsen for dem de er uenige med."De ikke-troende"
I mine øjne er du en revolutionær drømmer, der prøver på at omstyrte det bestående og erstatte det med noget, der ikke virker.
Bliv voksen!
Morten Grosbøl"

Morten Grosbøl - bliv selv voksen. Stop med at beskylde mig og andre borgere for diverse ting, som kun lever i din fantasi. Min vurdering er, at du er totalt uegnet til at sidde i Randers Byråd - for hvis du ikke engang kan svare høfligt og professionelt på borger-mails til byrådet ... jamen, så skal du slet ikke være i byrådet. Jeg håber du er ude efter næste valg - og jeg håber, at V S og DF tilsammen kommer under 16 stemmer, så vi kan få en anden borgmester og et andet flertal.

Bak op om nytbyraad.dk eller støt direkte Radikale, Konservative, Velfærdslisten eller Beboerlisten - de har vist i handling, at de tager borgerne alvorligt og er til at stole på. Og så kæmper de for demokrati, åbenhed og god forvaltningskultur - dem kan vi være stolte af i Randers Kommune.
Kalle Nielsen
Scandiagade 14
8930 Randers NØ
25-01-2015 22:33:33

Grosbøl stop nu.
Stop nu det pjat og gå på pension din gamle mand, vi kan ikke bruge dig til noget og dit sprog er sammen med resten af ja sigerne så slemt, at du skal feje for egen dør.
X
X
Vorup
25-01-2015 22:17:23

Det må være en meget lavthængende altan
Efter hvert kommunalvalg ser vi grelle eksempler på løftebrud. Det er en svinestreg mod vælgerne, at partier, som de har stemt på, nedlægger skoler og oven i købet truer med at jævne disse kulturcentre med jorden.
Som deltager i det offentlige møde, Morten Grosbøl omtaler, hørte jeg hverken Fuhr eller Overmark opfordre til fysisk blokade af byrådskolleger. Der blev opfordret til konfrontation, til at stille sig op ved f.eks. indgangen til byrådssalen og spørge om de ting, som politikerne ikke ville svare på i mails osv.
Hvis Grosbøl hører byrådsmøderne af, vil han høre f.eks. ordet "skrigelisterne", og han kan høre borgmesteren omtale demonstranter som "måger fra Esbjerg".
Imidlertid er det ikke engang det værste, som V, S og DF har præsteret. Den største skændsel, langt større end brug af "svagp...." og "stanken af løgne", var forsøget på at knægte præsters ytringsfrihed (Frank Nørgård og Arne Erikslev). Det kan vel betragtes som kriminelt at gøre det!
Endelig Morten Grosbøl: hvis du kunne gennemgå politiske tilhørsforhold før kommunevalget, ville du sandsynligvis konstatere, at mere end tre fjerdedele af listernes "tilhængere" ikke stemte på listerne i 2013.
Flyt til et hus med en altan placeret noget
højere oppe, Grosbøl. Din nuværende er åbenbart placeret i en kælder!
Finn Rytter Larsen
Blenstrupvej 30
Gjerlev
25-01-2015 21:58:39

Svagpisser ??
Kære Morten Grosbøl...
Jeg vil bare inden i begynder at tro en masse, lige liste et lille STOP ind. i behøver ikke gør jeg de store udskejelser med hensyn til hvorledes, næste konstituering bør afvikles. For jeg tror med sikkerhed at det ikke er de tre partier der får stemmer til at lave en sådan konstituering, og ved du hvad, med det i har lagt for dagen i den tid i har siddet i Randers byråd, kan det vist også være det samme.
Det med at skulle udpege en borgmester, har i manges øre, og meninger denne gange foregået på en lidt lemfældig måde, og med udsigt til at få nogle ting gennemført, som man ikke har kunne få gennemført i sidste periode, har man peget på den nuværende Borgmester, og han har takket ja til embedet, velvidende at man godt vidste at man selv havde lovet at der ikke skulle lukkes skole i de små byer ( udkants Randers) . Det lugter langt væk at underbords aftaler. Og mange borgere i Randers kommune mener det er det største løftebrud i Randers nogensinde.
Du skriver så, og jeg citere: Lad dem, der stiller op, erklære, at de vil respektere den indgåede aftale, så borgerne kan se, hvem der er villige til at følge spillets regler...... hvilke regler er det du vil have skal følges, for så skal du se indad og i Byrådet nu.. der er flere der springer fra deres aftaler, og mig meget bekendt, har i ( venstre, socialdemokraterne, og Dansk Folkeparti, gjort rigeligt til at situationen i byrådet er som den er. Når man holder nogen udenfor fordi de ikke lige følger jer, så er det jo ikke det DEMOKRATI som du efterlyser. De tre partier der sidder med ja hatten på i skolestruktur sagen fører ikke demokrati, tvært imod, det er det rene diktatur og egenrådighed jeg længe har set. Føj
Så skriver du .. og jeg citere igen Sagen er jo den, at listernes liv afhænger af at betjene den del af befolkningen, som tror på deres løfter og ikke forstår, at man ikke kan bruge penge, man ikke har. Da listerne godt kender den økonomiske situation og alligevel ikke på noget tidspunkt havde tænkt sig at indfri deres løfter, kan de roligt love guld og grønne skove.... hold nu op hvor du modsiger dig selv, i har ikke penge siger du, nej det kan godt være, men mange blev stillet i udsigt at der ikke blev lukket skoler, efter Omanns udsagn under valgkamp, at man så alligevel vælger at lukke 5, og derefter kaste om sig til højre og venstre med mariehøns på vejene, samt love masser af penge til en lufthavn i Århus, så er det kæderne hopper af rundt omkring... jeg ved at forældrene har giver jer op til utallige høringssvar der kunne give overskud hvad skolerne angik, men mere og mere er det blevet mig bevidst at aftalerne om skolelukning allerede var på plads inden valget. og det er jo heller ikke demokrati.
til sidste skriver du :
Ved at lade modstanderne af et samarbejdende byråd have formandsposter og viceborgmestertitler giver vi dem dels et økonomisk tilskud til deres undergravende virksomhed og dels giver vi offentligheden et forkert billede af deres kompetence og indflydelse. De bør fjernes.
den eneste undergravende virksomhed er jer ja-siger, i har undergravet alt hvad der hedder demokrati, og de eneste der bør fjernes er jer... men jeg tager det stille og roligt, bare 2 år mere, så er i selv med til at fjerne jer selv... så kan de rigtige komme til magten i Randers, og så kan det være at demokratiet kan komme til at blomstre i byen igen .
C.J
Randers
Randers
25-01-2015 21:32:20


Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Adresse:
 
By:
 
Indtast bogstaverne: ÆØÅ   - dette er for at undgå spam.
Nyhedsbrev
E-mail:

Tilmeld
Frameld
Dagens vise ord