Kalles udgydelser og hvad de afstedkom

Tirsdag 14. april 2015 kl: 08:25

Kalles udgydelser og hvad de afstedkom
Morten Grosbøl, Randers - byrådsmedlem, Dansk Folkeparti.
LÆSERBREV Af Morten Grosbøl, Skelvangsvej 79, Randers - byrådsmedlem, Dansk Folkeparti.

Ved at læse Kalle Nielsens sidste udgydelser kom jeg til at tænke på en historie, jeg hørte, mens jeg sejlede som radiotelegrafist for en menneskealder siden.

Skipperen var lidt utilfreds med førstestyrmanden, så da denne dukkede op på broen, efterladende en fin duft af øl, skrev han i logbogen:

”I dag mødte førstestyrmanden fuld på vagt!”

Da skipperen næste formiddag ville kontrollere logbogen, så han til sin store irritation, at styrmanden havde tilføjet:

”I dag mødte skipperen ædru!”

Når jeg kommer i tanke om denne historie i forbindelse med Kalle, og listerne for den sags skyld, så skyldes det selvfølgelig, at de er eksperter i at pille enkeltdele ud af en helhed for derefter at sammenstille dem med enkeltdele pillet ud af andre sammenhænge, så ordene og handlingerne får en helt anden eller ligefrem modsat betydning af, hvad de var beregnet på oprindeligt.

I alle menneskelige relationer hvor der udveksles synspunkter og handles, vil der opstå situationer, som kan misforstås og misbruges, hvis man ønsker det.

Det er kun fuldstændig fejlfri personer som Kalle og ligesindede, der aldrig laver fejl. De er så moralsk overlegne, at de ubesværet manøvrerer rundt i situationer, hvor vi andre på grund af vore menneskelige svagheder falder totalt igennem. De dømmer strengt, men retfærdigt om hvornår, vi er racistiske eller grådige. Hvornår vort menneskesyn ikke slår til. Hvor vi giver efter for misundelse og andre lave menneskelige instinkter, står de frem som moralske fyrtårne.

Vi må desværre nøjes med at beundre dem i deres uopnåelige ophøjethed og håbe på, at de vil tilgive os.

* Giv RANDERSiDAG en 'synes godt om' på Facebook.


© Copyright 2024 Byen.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Del på Facebook   Print siden   Send denne side til en ven  

Flere nyheder i denne sektion:

- Hvem passer på os og vores børn?
- Debatmøde var et lyttemøde
- Jeg forstår ikke den socialdemokratiske logik
- Hvad var det dog, der skete?
- Luk moskeerne!
- Så fik sagen den drejning vi frygtede
- Vores børn fortjener mere end tomme ord
- Danmark er danskernes land
- Besparelser rammer folkeskolebørnene
- Socialdemokratisk plattenslageri om pension
- Problematik til hjørne
- Tanker om det politiske klima

Kommentarer til artiklen:
Så blev det stille igen.
Politikere der svarer på kritiske spørgsmål er desværre en sjældenhed i Randers. Og i særdeleshed hos DF.....
Tom Kristensen
Violvej
Randers
23-04-2015 11:26:42

Søde Morten
Det vil klæde dig at svare på spørgsmålene fra Michael Poulsen i stedet for at gemme dig bagved dine udfald mod Kalle Nielsen. Du er en gammel særling hvis politiske karriere bygger på at DF på landsplan har haft fremgang. Men du er heldigvis fortid efter 2017. Det er altid nemmere at angribe andre at svare på spørgsmål stillet til en selv. Men prøv nu alligevel at svare direkte på spørgsmålene....
Tom Kristensen
Violvej
Randers
18-04-2015 10:06:36

Undskyld et par glemte småord,
håber ikke det forstyrrer.
Kalle Nielsen
Scandiagade
Randers
17-04-2015 13:39:43

Ja, det skal jeg love for...
Jeg kan nu i Amtsavisen læse, at S V og DF Randers, og dermed Morten Grosbøl, fortsætter deres arbejde for politisk udrensning af politisk uenige i kommunens udvalg.

Det bliver svært at forklare nytilkomne hvad Danmark og dansk demokrati og samfund er, når det lokale V S og DF byrådsflertal opfører sig diktatorer i en bananstat.

Hvor er I dog en skamplet på Randers Kommune og dansk kommunalstyre!

Du tydeligvis ikke er orienteret om det du skriver om, bortset fra hvad du måse har set i mediernes overskrifter, så det her er lidt spild af tid.

Jeg skal ikke forstyrre dig mere i disse travle dage, hvor jeg synes du skal fortsætte din kamp for at få foretaget din ønskede politiske udrensning i de kommunale udvalg. Det er sjældent at opleve et politisk selvmord for åbent tæppe, så fortsæt endeligt...
Kalle Nielsen
Scandiagade 14
8930 Randers NØ
17-04-2015 13:37:26

Søde Kalle!
Du kan ikke snakke dig ud af, at det var dig, der stod som officiel formidler af opfordringen!
Det viser blot, at jeg har ret, når jeg hævder, at der er forskellige moralske målestokke afhængig af hvem, der ytrer sig!


Morten Grosbøl
Skelvangsvej 79/3/th
8920 Randers NV
16-04-2015 12:54:12

Og Morten Grosbøl fortsætter løgnen
Det er beskæmmende, at et byrådsmedlem udbreder løgn om borgere i kommunen. Måske er det ikke løgn - løgn kræver jo, at man ved bedre.

Mortens løgn er:
"Kan du huske, da du opfordrede folk til at gå efter at ødelægge byrådsmedlemmernes civile arbejde???"

Sandheden er krystalklart refereret af TV2:
"Initiativtager Kalle Nielsen ser ikke noget forkert i gruppens fremgangsmåde, som omhandler politikernes virke uden for byrådet.
- De kan jo slukke telefonen eller lukke deres mailbox, siger han.
Han mener, at grænsen går der, hvor politikernes civile arbejdsplads, familie eller børn bliver inddraget. Derudover er det ifølge ham helt legitimt at holde øje med politikerne:
- Hvis de for eksempel har bestyrelsesposter eller sidder i nogle udvalg eller boligforeninger, hvor man kan have mistanke om, at de fører den samme forvaltningskultur over, siger Kalle Nielsen."

Så er den sag vist afklaret. Morten Grosbøl, du må nøjes med at dæmonisere og sprede løgn i lukkede fora - for her i det åbne, der kan du ikke forhindre at sandheden formidles.


Du skriver at din pointe er:
"Min hovedanke mod dine utopier er, at de fine ord kun gælder een vej! Fordi du og ligesindede jo har ret, så har I også ret til at bestemme hvilket demokrati, der er det RIGTIGE. Derfra og til at stille folk op ad en mur, er der kun en hårsbredde!"

Du lever jo i forhistorisk verden - det er da på kanten af bekymrende. Men for dig - og som en god mulighed for at forklare kernen i Enhedslistens demokratiske socialisme, så skal jeg gentage et lille citat fra Enhedslistens principprogram:

"Det er helt fundamentalt for Enhedslisten, at kun et flertal i befolkningen kan gennemføre et brud med kapitalismen, og dette flertal skal manifestere sig ved folkeafstemninger og fuldstændig frie valg til repræsentative forsamlinger. På samme måde er det indlysende, at et flertal i befolkningen gennem demokratiske valg til enhver tid kan ændre samfundet i andre retninger. Men flertallets beslutninger skal også respekteres af den økonomiske elite, som mister den magt og de privilegier som den har i dag.
Enhedslisten står vagt om de personlige frihedsrettigheder og demokratiet. Vores kamp er en kamp for udvidelse af demokratiet for alle borgere. Det betyder, at de grundlæggende demokratiske frihedsrettigheder er ukrænkelige i alle situationer – både på vej mod et socialistisk samfund og i et socialistisk samfund."

Ovenstående er helt centralt i Enhedslistens demokratiske socialisme, og er en af flere gode grunde til, at Enhedslisten i lang tid i meningsmålingerne er det fjerdestørste parti i DK.

Enhedslisten er et ultra-demokratisk parti, der arbejder for et udvidet demokrati, medmenneskelighed, samarbejde, fred, lighed, bæredygtighed, samt miljø- og klimaforbedring. Og det gør vi åbent, offentligt og hver eneste dag landet over.
Enhedslisten vil noget som de andre partier hverken vil eller kan, fordi de er topstyrede og præget af alt for højtlønnede og egoistiske levebrødspolitik(ere).

Det er blandt andet derfor Enhedslisten tidligere har stillet forslag om, at folketingspolitikere skulle tjene det samme som en faglært metalarbejder, samt fx fornylig har startet kampagnen mod folketingspolitikernes pensionshykleri: http://pensionshykleri.dk

Der er Enhedslisten og resten i den her mærkelige periode,
hvor de øvrige partiers top over en kam sparker på ressourcesvage medborgere, selv skraber til sig, og betragter folks børn som noget der blot skal optimeres for at sikre jeres pensioner.
Kalle Nielsen
Scandiagade 14
8930 Randers NØ
16-04-2015 10:12:18

Bløde Grosbøl
"Derfra og til at stille folk op ad en mur, er der kun en hårsbredde!"
Hvad er det dog for en verden, du lever i, Grosbøl? Er det den, som hedder Paranoia?
Finn Rytter Larsen
Blenstrupvej 30
Gjerlev
16-04-2015 08:58:20

Søde Kalle!
Kan du huske, da du opfordrede folk til at gå efter at ødelægge byrådsmedlemmernes civile arbejde???

"Og det er jo forskellen på Enhedslisten og resten. I Enhedslisten kan vi godt tåle offentlighed, åbenhed, kritisk journalistik og oplyste borgere der kan tør sige deres mening uden frygt for repressalier. Enhedslisten baserer nemlig sin politik på demokratiets grundpiller - og ikke bare i ord, som resten desværre i udstrakt grad gør i disse år."

Min hovedanke mod dine utopier er, at de fine ord kun gælder een vej! Fordi du og ligesindede jo har ret, så har I også ret til at bestemme hvilket demokrati, der er det RIGTIGE. Derfra og til at stille folk op ad en mur, er der kun en hårsbredde!




Morten Grosbøl
Skelvangsvej 79/3/th
8920 Randers NV
15-04-2015 21:53:07

Morten Grosbøl - kom ind i nutiden til os andre
Du skriver:
"Når jeg sammenligner ovenstående to citater med den virkelighed, der kommer ud af socialistisk/kommunistiske styreformer, som de er udlevet i den tidligere østblok, så må jeg desværre takke nej! Begrundelsen var den samme: Vores demokrati er det eneste rigtige!"

Lad mig konstatere, at du afslører en afgrundsdyb manglende viden om Enhedslisten, der er det mest ultra-demokratiske partier i folketinget.

Enhedslisten har ingen formand, men en årsmødevalgt hovedbebestyrelse som nyvælges pt hvert år;
Enhedslisten har enhedsløn for såvel folketingspolitikere som ansatte - ingen tjener mere end en metalarbejder i Kbh. for vi gør ikke forskel på folk og ønsker ikke rige og virkelighedsfjerne karrierepolitikere;
Enhedslisten har rotationsordning så vi undgår levebrødspolitikere der gror fast i folketinget;
Enhedslisten har kønsopdelte talerlister til større møder og kønskvotering i forhold til kandidater, for vi løser ligestillingsproblematikker med simple effektive regler.

Så kom du bare an mht. demokrati - for vi kender alle DF's historie og åbenlyse topstyring lysår fra moderne demokrati.

Men læs op Enhedslisten og lær om demokrati, bæredygtighed og medmenneskelighed. Du finder principprogrammet her: http://enhedslisten.dk/principprogram

Centralt for Enhedslistens demokratiske socialisme er bl.a. nedenstående citat fra Enhedslistens principprogram:
"Det er helt fundamentalt for Enhedslisten, at kun et flertal i befolkningen kan gennemføre et brud med kapitalismen, og dette flertal skal manifestere sig ved folkeafstemninger og fuldstændig frie valg til repræsentative forsamlinger. På samme måde er det indlysende, at et flertal i befolkningen gennem demokratiske valg til enhver tid kan ændre samfundet i andre retninger. Men flertallets beslutninger skal også respekteres af den økonomiske elite, som mister den magt og de privilegier som den har i dag.
Enhedslisten står vagt om de personlige frihedsrettigheder og demokratiet. Vores kamp er en kamp for udvidelse af demokratiet for alle borgere. Det betyder, at de grundlæggende demokratiske frihedsrettigheder er ukrænkelige i alle situationer – både på vej mod et socialistisk samfund og i et socialistisk samfund."
Kalle Nielsen
Scandiagade 14
8930 Randers NØ
15-04-2015 20:05:41

Jamen dog, Grosbøl.
Selvom du forsøger dig igen og igen med "søde Kalle" og beskylder ham for at anvende injurier, bliver dit sprogbrug ikke renere!
Beskyldninger om"Stasi og KGB"!!!
Jamen, det siger jo næsten alt om dine manglende evner. Ligeledes "himler" du jævnligt op om, at Bjarne Overmark opfordrede til vold. Du skulle vel stadig ikke have fundet dokumentation for påstanden.
I det hele taget ligger ord som "kendsgerninger" og "dokumentation" meget løst i munden på dig og den lokale DF-folketingskandidat!
Finn Rytter Larsen
Blenstrupvej 30
Gjerlev
15-04-2015 12:09:13

Svar nu Hr. Grosbøl
3. gang skulle være lykkens gang, Så jeg prøver igen Hr. Morten Grosbøl. Tre afgørende spørgsmål, som ikke er revet ud af en sammenhæng,
1. Er det ok at føre forhandlinger, så aktindsigt ikke er mulig ?
2. Er det ok at bede præster om at holde mund i den offentlige debat ?
3. Kan De redegøre for hvor det påståede provenu hentes ved at lukke skoler?
V, S og O har blindt troet på de bestilte tal fra E og Y. I har ikke som vi andre, selv været nødt til "pløje" grundlaget for skolelukningerne igennem.

Michael Povlsen
HC Ørstedsvej 10
8920
15-04-2015 11:15:19

Søde Kalle
"Og det er jo forskellen på Enhedslisten og resten. I Enhedslisten kan vi godt tåle offentlighed, åbenhed, kritisk journalistik og oplyste borgere der kan tør sige deres mening uden frygt for repressalier. Enhedslisten baserer nemlig sin politik på demokratiets grundpiller - og ikke bare i ord, som resten desværre i udstrakt grad gør i disse år."
"Resten af de politiske partier - i de her år er der bare nogle partibosser og magtfokuserede levebrødspolitikere, der totalt har misforstået hvad Danmark og dansk demokrati står for."

Når jeg sammenligner ovenstående to citater med den virkelighed, der kommer ud af socialistisk/kommunistiske styreformer, som de er udlevet i den tidligere østblok, så må jeg desværre takke nej! Begrundelsen var den samme: Vores demokrati er det eneste rigtige!

Den næsten religiøse tro på at "blot vi kommer til" har altid ført til undertrykkelse og folkemord.

Selvom du ikke kan se det, så er du et lysende eksempel på, at ordet er frit. Du får oven i købet lov til at svine folk til med injurierende beskyldninger, der er grebet ud af luften, uden at der er nogen der reagerer!

Søde Kalle! man må beundre din ihærdighed, men man kan godt være intelligent og kende mange fine ord og paragraffer uden at være KLOG!
Morten Grosbøl
Skelvangsvej 79/3/th
8920 Randers NV
15-04-2015 10:19:38

Styrmand Morten Grosbøl
Nu lader det til, at Morten Grosbøl er styrmand, så: ”I dag mødte førstestyrmanden fuld på vagt!”

Når det er sådan nogle, der sidder i byrådet, så siger jeg tak.

På Fyn har en kommune gjort samme fejl, som Randers er ved. Det har kostet 4 gange det, som det man troede der var sparet.

Tak til Kalle og Michael, det er mennesker vi, der er imod skolestrukturen, kan stole på.
Per Mogensen
Mariagervej
8920
14-04-2015 12:09:10

Svar til P.Rasmussen
Det er anden gang, at du kommenterer med samme budskab. Men det er altså lidt svært at svare på, hvis dit spørgsmål er, om vi skal afskaffe en 31 medlemmers kommunalbestyrelse med én person.
Det er muligt at den slags styre har din interesse - og den slags interesser er det naturligvis legitime at have.

Hvis vi springer ironi og almindelig humor i din kommentar over og foregiver at dit spørgsmål oprigtigt går på, hvordan tingenes tilstand kan forbedres, så er min position.

For det første: Undlad at stemme på V S og DF til næste kommunalvalg. Stem på Konservative, Radikale Venstre, Velfærdslisten eller Beboerlisten.

Få V og S væk fra borgmester-funktionen, da begge partier opfatter funktionen som en magt-funktion til at fremme egen politik.

Vælg en borgmester fra Konservative eller SF (for nu ikke at blive beskyldt for at tale listernes eller Enhedslistens sag). Vælg en borgmester fra et mindre parti eller liste, som ser det som en opgave at få borgmester-funktionen tilbage på sporet, så god forvaltningsskik og åbenhed igen kan blive en selvfølge og daglig rettesnor for drift og udvikling.

Det er min position, hvis dit spørgsmål var udtryk for et gran af reel tvivl :)
Kalle Nielsen
Scandiagade 14
8930 Randers NØ
14-04-2015 11:18:00

Tjaa - lukkethed giver mere bøvl end åbenhed
Blandt andet skoleskandalen har givet indblik i de lokale partiafdelinger V S og DFs topstyring og byrådsstyring via parti-nikkedukker, der hverken aktivt deltager i byrådsmøderne, i den offentlige debat - samt som stemmer som parti-bosserne siger de skal så snart partibosserne er en smule under pres. Og som om det ikke var galt nok, så presser V S og DF dele af direktion og forvaltning til at arbejde omkring kanten af det lovlige og lysår fra god forvaltningsskik.

Kort sagt - V S og DF ageren i Randers Byråd er en skamplet for det danske nær- og kommunaldemokrati. Og det bedste der kan ske for Randers kommune er, at de nævnte tre partier sættes udenfor kommunalpolitisk indflydelse, herunder ikke kommer i nærheden af en borgmesterpost i et par valgperioder. Det vil give tid til at skabe et normal-dansk arbejdende byråd, samt tid til at skabe en stærk forvaltning, der ikke går på kompromis med god forvaltningsskik uden at råbe op.

DF Randers har jo vist sig at sig at være direkte børne- og forældrefjendske i deres diktatoriske tilgang med at tvinge den politik, som ingen oplyst forælder vil ønske sig. Når så initiativrige forældre forsøger at redde den den danske skolemodel, som de havde bosat sig efter - så bekriger DF Randers dem ved ikke at give dem muligheden for at nå at søge tilskud til oprettelse af friskole og efterfølgende at komme med trusler om, at nu jævner V S og DF de tomme skatteyderbetalte skolebygninger. For forældre i Randers Kommune der ikke makker ret, de skal tugtes og rette ind. Sagt kort - den gammeldaws diktatoriske topstyring de tre partier står for i byrådet, den samme adfærd står de tre partier også for over for borgerne i kommunen. Totalt udansk og ondt-diktatorisk.

Der er kun ét at gøre - og det er at få reduceret de tre partier, så de ikke har flertal - og få brudt den magtfuldkommenhed, som desværre er fulgt med fra gammel Randers Kommune til ny Randers Kommune.

Angående Morten Grosbøls beskyldninger, så er det jo ikke nyt, at DF og Morten Grosbøl har et anstrengt forhold til borgere og presse, der stiller spørgsmål og formidler fakta, samt på almindelig journalistisk vis beskæftiger sig med samfundsstof. Morten G er mere til et hold kæft og ret ind magt-samfund end til et frit samfund, hvor borgerne har adgang til informationer og danner deres mening på basis af fakta.

Og det er jo forskellen på Enhedslisten og resten. I Enhedslisten kan vi godt tåle offentlighed, åbenhed, kritisk journalistik og oplyste borgere der kan tør sige deres mening uden frygt for repressalier. Enhedslisten baserer nemlig sin politik på demokratiets grundpiller - og ikke bare i ord, som resten desværre i udstrakt grad gør i disse år.

Det Morten Grosbøl overser i sin indledende historie er, at min formidling og kritik af, at et stort konsulentfirma leverer "gratis-ydelser" til kommunen ikke præsenteres som en ubegrundet dom i en logbog.

Min, og i dette tilfælde dermed også en åben gruppe af borgeres, kritik baserer sig på analyse og fakta, som bliver lagt frem til offentlig vurdering. Det er en del af normal samfundsdebat at være kritisk på baggrund af indsigt.

Det er selvfølgelig ærgerligt set fra Morten Grosbøls og ligesindedes position, at borgerne i Danmark har adgang til at få indsigt, og til at skrive, formidle og videndele om hvad de får indsigt til. Men sådan er demokratiet, Morten Grosbøl.
Det er en selvfølge i Enhedslisten og det er der vist også solidt flertal for baglandet
i resten af de politiske partier - i de her år er der bare nogle partibosser og magtfokuserede levebrødspolitikere, der totalt har misforstået hvad Danmark og dansk demokrati står for.
Kalle Nielsen
Scandiagade 14
8930 Randers NØ
14-04-2015 10:14:22

P.Rasmussen
Ja, man må beundre den indsigt, der kendetegner Kalle m.fl....og tak for tilliden!
Morten Grosbøl
Skelvangsvej 79/3/th
8920 Randers NV
14-04-2015 09:27:49

Sådan!
Hej Morten, det er ikke ret tit jeg er helt enig med DF, men her er et tilfælde.
Jeg følger med i indlægene fra Kalle Nielsen fordi de har stor underholdningsværdi, samt for at forøge mit ordforråd, men kan egentlig ikke forstå hvorfor man ikke afskaffer hele byrådet og erstatter det med KN, så bliver hele verden, incl. Randers, jo lysegrøn og alle problemer forsvinder. Eller -?
P.Rasmussen
Ørneborgvej 1 C
8960 Randers SØ
14-04-2015 09:15:17

Velkommen Hr. Grosbøl
Hvor er det dejligt, at De igen sender livstegn ud på disse sider. Jeg var helt bekymret for, at jeg skulle have forårsaget med mine "tåbelige" spørgsmål, at De skulle have miste lysten til at ytre dem. Men for at få ro fra Dem vil jeg prøve igen.
1. Er det ok at føre forhandlinger, så aktindsigt ikke er mulig ?
2. Er det ok at bede præster om at holde mund i den offentlige debat ?
3. Kan De redegøre for hvor det påståede provenu hentes ved at lukke skoler?
Skal jeg opfattedet som om, at selv en DF'er ikke er fuldkommen med det ovenstående?
Michael Povlsen
HC Ørstedsvej 10
8920 Randers NV
14-04-2015 09:10:12


Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Adresse:
 
By:
 
Indtast bogstaverne: ÆØÅ   - dette er for at undgå spam.
Nyhedsbrev
E-mail:

Tilmeld
Frameld
Dagens vise ord